Maand #8 - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Ilse Tilborg - WaarBenJij.nu Maand #8 - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Ilse Tilborg - WaarBenJij.nu

Maand #8

Blijf op de hoogte en volg Ilse

23 April 2014 | Thailand, Ban Khao Lak

Happy Songkran!! Gelukkig Thais Nieuwjaar!! :D

Wat een prachtige dag was dat!! Ik heb zelfs besloten dat het beter is dan onze manier van oud en nieuw vieren! Ik zal even toelichten waarom ik thais nieuwjaar over het westerse nieuwjaar verkies…

1.) De meeste van jullie zullen weten dat ik echt een ontiegelijke hekel heb aan de kou! Ik smelt liever and dat ik bevries en daarom begint mijn lijst met het volgende: De zon scheen heel de dag, het was rond de 30 graden. Geen gedoe met sneeuw scheppen en zout strooien, winterjassen en shawls! Gewoon een jurkje en blote voeten. Wie wil dat nou niet op oud en nieuw?

2.) Op warme dagen als deze is het belangrijk om veel en regelmatig te drinken om uitdroging te voorkomen. Dus…om half 10 s'ochtends had ik mijn eerste wodka orange (screw driver) in mijn handen. Het is een hele dag feest! Niet een avondje wat je feitelijk ieder weekend zou kunnen organiseren. Je drinkt tot je er bij neer valt en of je het dan red tot 4 uur s'middags of 12 uur s'avonds dat is geheel aan jou. Maar het komt goed uit dat het s'ochtends al begint want rond 10 uur was ik er helemaal klaar mee. Ik ben toen naar bed gegaan en de volgende ochtend was ik rond 10 uur weer fris en fruitig wakker. De kater heeft me wel weer te pakken gehad natuurlijk maar na een paar uurtjes klieren heb ik hem weten af te schudden!

3.) Ieder jaar weer vallen er tientallen doden door het misbruik van vuurwerk. Ik heb er niet zoveel mee, al is het wel mooi om te kijken (van een veilige afstand!!) Maar waarom zou je je leven riskeren door te spelen met vuurwerk wanneer er zoveel andere opties zijn? Mijn water pistool en emmertje liggen gereed want waarom vuurwerk, als je in een SUPER groot watergevecht mee kunt doen! De hele straat (lees: snelweg!!) stond vol met grote tonnen water. Ieder huisje of winkeltje deed mee! De een had er water met kleurstof in de ander koos voor ijs! Wat er ook in die tonnen zat, in no time waren ze leeg! De Water pistolen en emmertjes moesten gevuld worden. Ging dat niet snel genoeg? Dan kwamen de tuinslangen en zelfs de brandweer auto er aan te pas.

De eerste paar drankjes gingen naar binnen als limonade. Er waren nog niet veel mensen in Mars bar (waar anders zou ik deze dag doorbrengen?) en omdat we deel van het meubilair zijn mochten we ondanks het "NO FOOD TODAY" bordje toch ontbijt bestellen! Dat was maar goed ook anders had deze dag voor mij heel anders afgelopen! Na een flinke bodem voedsel bovenop de al aanwezige screw drivers kon het feestje dan echt beginnen. Rond de middag stond de hele kroeg vol met bekende van de verschillende duikscholen in de straat. Hier en daar een praatje maken maar voornamelijk met een waterpistool elkaar nat spuiten, met ijswater op iemand af 'sneaken' om die vervolgens een verfrissende douche te geven! Natuurlijk kun je hier alleen aan mee doen als je zelf ook tegen een ijsdouche kunt…wat velen van jullie al wel kunnen raden, kan ik heel goed meedoen met het uitdelen van de klappen, maar als het dan tijd is om ze te ontvangen word ik pissig! haha fijn he…zelf kennis…dus ik ben 'm meerdere malen naar boven gesmeerd waar ik met mijn emmertje vanaf het balkon toch mee kon doen! ;)

Wat me opviel in de fotos van deze geweldige dag (die had ik nodig om mijn geheugen te ondersteunen), is dat mijn outfit ook meerdere malen veranderd is! Ik heb zeker 3 verschillende jurkjes aangehad die de volgende dag allemaal zeiknat waren (DUH!) Ik zal een paar foto's toevoegen aan het verslag zodat je een beetje een idee krijgt! Al met al was het een groots feest en een dag om nooit meer te vergeten!

Na Songkran begon Khao Lak langzamerhand uit te sterven. De een na de ander verliet deze bijzondere plaats omdat het seizoen op een eindje liep. De laatste dagen voor mij waren echter super! Doordat er al zoveel mensen vertrokken waren, kon ik toch hier en daar nog wat werk scoren en heb ik de laatste weken vele trips naar Koh Bon gemaakt, het eiland waar voor alsnog een onbekende reden de mantas zich verzamelen! De grootste die ik tot nu toe gezien heb was bijna 6 meter!! Niet een niet twee maar gewoon 7 manatas in een duik! Echt bizar!! Een super mooi einde aan een geweldige periode! Ik heb hier ontzettend veel van geleerd en ben als divemaster enorm gegroeid. Meerdere malen kreeg ik complimentjes van mijn duikers dat ze heel tevreden waren met mij als dive guide, en na het horen van zulke dingen word ik warm van binnen! Het is zo'n geweldig gevoel om iets te doen waar je voor je zelf voldoening uit haalt! Ik heb nog nooit een baan gehad waarin ik iedere dag met een stralende lach van thuis kwam, maar nu heb ik het gevonden! Dit is wat ik moet doen, in ieder geval voor de komende tijd! :D

De plannen zijn dus wederom veranderd! Australie zal echt nog even moeten wachten, want ik kan het duiken nog niet achterlaten om vervolgens fruit te gaan plukken of te serveren in een restaurant! Hierover zal ik volgende maand (lees een week) meer vertellen!

stay tuned!

tot snel

xxx

  • 13 Mei 2014 - 09:26

    Rik Van Tilborg:

    Hoi poepie,

    Grappige manier van oud en nieuw vieren daar. Zou heel graag mee doen aan een giga watergevecht maarja, in NL wordt dat denk ik net iets te frisse, zelfs voor deze jonge die er zo goed tegen kan. Vind t wel typisch dat jij nog als laatste weg gaat daarzo, echt weer iets waar ik niet van sta te kijken. Hoop dat alles je goed gaat en dat je nog heel veel plezier heb en je zelf alvast goed klaar maakt voor het volgende deel van je wereld reis.

    LOVE YOU, KUSJES

    Je kleinste broertje,

    Rik

  • 28 Mei 2014 - 16:07

    Lauretteeeeee:

    Lieverd!

    Beeeeeeeeeeeeetje late reactie van mij maar beter ooit dan nooit !
    Hahah ik heb wel weer moeten lachen om je uitspraken en verhalen. Geinig dat je erbij vertelde dat je verschillende kleding hebt aangetrokken die dag :P. Super grappig om een keer mee te maken!
    Omdat ik je net op skype heb gesproken hoef ik niet veel meer te vragen. Mocht je nog (GROOT) nieuws hebben gehoord dan wil ik dit uiteraard weten. :)
    Een hele, hele, hele dikke zoen! En ik mis je!

    (K)(L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 20340

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 23 Augustus 2015

Wereldreis

20 Augustus 2011 - 16 Januari 2012

Eindstage Thailand

05 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Studeren in San Sebastian

Landen bezocht: