Maand #25 BULA from Fiji - Reisverslag uit Korovisilou, Fiji van Ilse Tilborg - WaarBenJij.nu Maand #25 BULA from Fiji - Reisverslag uit Korovisilou, Fiji van Ilse Tilborg - WaarBenJij.nu

Maand #25 BULA from Fiji

Blijf op de hoogte en volg Ilse

04 Oktober 2015 | Fiji, Korovisilou

BULA! BULA! (dé fijiaanse groet)

Het heeft meerdere betekenissen en kan op ieder moment van de dag gebruikt worden om iemand te groeten, of bijvoorbeeld wanneer je geniest hebt roept er altijd wel iemand BULA!

Inmiddels klinkt het mij bekend in de oren al kom ik in het fijiaans niet heel veel verder dan dat! Mijn fijiaanse collegas spreken allemaal perfect engels, en we hebben het tijdens ons werk dus niet echt nodig. Al vinden de gasten in het resort het wel atijd leuk om hallo en dank je wel te leren. Dus die weet ik natuurlijk wel! :)

Ik heb in mijn vorige verslag verteld dat ik weer wat vaker zou gaan schrijven. Na heel wat leuke reacties ga ik dus vol goede moed weer zitten voor mijn oktober verslag.

Ik draai vanavond de sluit dienst, en omdat ik normaal gesproken iedereen op loop te jagen om op te schieten omdat ik naar bed wil! Wat me absoluut niet in dank word afgenomen door de dames in de keuken die niet vooruit te branden zijn en volgens mij nog nooit van opschieten hebben gehoord...houd ik me vanavond wijselijk bezig met het typen van een reisverlag. De klok tikt toch wel door, en de dames kunnen nu op het gemak de keuken boenen en dweilen. win win voor beide partijen! ;)

We hebben een mega drukke maand achter de rug, en er komt voorlopig ook nog even geen eind aan de drukte. We runnen op 60-70% occupancy en zijn dus behoorlijk druk bezet. Het is een komen en gaan van gasten die hier voor een surf of duik vakantie naar toe zijn afgereisd. De afgelopen week heeft de eerste bruiloft plaats gevonden op het resort. Een hele happening waar een hoop geplan aan vooraf is gegaan. Wij waren er niet bij, wat ik achter af wel jammer vind. Maar Kirsti is terug van haar joga cursus en we hadden eindelijk een vrije dag samen. We hebben daar dus even goed gebruik van gemaakt en zijn met de auto naar Suva (de hoofdstad) gereden. Ik heb EINDELIJK twee nieuwe bikinis gevonden...in mijn maat, met het zelfde patroontje op het topje en het broekje. Het is werkelijk een wonder...ik zat er al aan te denken om het online te bestellen en te laten posten. Nu begint het volgende dillema....we mogen hier gebruik maken van de wasmachine en helaas moet alles in de droger omdat er geen waslijn is, en met de regen die al maanden valt droogt niets in de buiten lucht! De droger is niet echt goed voor je kleding...en al helemaal niet voor je ondergoed...dat begint nu dus echt uit elkaar te vallen en is nodig toe aan vervanging. Maar waar ga ik dat nou weer halen? Geen lingerie winkel in het land...alleen een chinees stalletje wat ondergoed verkoopt...in de meest afgrijselijke kleuren en maten!! Met hello kitty of gewoon een ouderwets bloemen printje. Het een echt nog lelijker dan het ander....dat ik blij ben met mijn nieuwe bikinis...die tegenwoordig dus ook als ondergoed te dragen zijn! haha toch maar even wachten tot we een reisje buitenland maken voordat ik mijn ondergoed la eens uitruim. Tot die tijd doe ik het nog maar even met mijn gaten broekkies! haha

Vandaag heb ik mijn eerste joga les gehad. Sinds mijn collegatje een echte joga guru is geworden heeft ze besloten om 3x per week ee yoga les te organiseren. We doen het naast het zwembad met uitzicht over de zee. Het is echt een super toffe locatie en de frisse lucht doet echt wonderen. Het is al weer even geleden dus helaas moet ik toegeven dat het niet zo soepeltjes ging als ik had gehoopt maar goed, ze zei dat ik goed genoeg was om wat intensievere oefening te doen dus wie weet wat er dinsdag op het programma staat. Ik ben er in ieder geval heel blij mee, omdat het eindelijk een beetje structuur aan mijn week geeft. Iets wat ik gek genoeg wel nodig heb. Het heeft echt heel lang geduurd (voor mijn doen) om hier een beetje mijn draai te vinden. Gek genoeg klonk het allemaal een stuk leuker en relaxter dan het daadwerkelijk is. Het is echt kei hard werken, en we maken lange dagen daarnaast hebben we geen sociaal leven, behalve dat wat we met de gasten in het resort delen. Het is echt een klein wereldje waarin ik me heel lang niet thuis voelde.

Maar gelukkig is daar de afgelopen weken verandering in gekomen. Ik voel me echt super goed! Ik weet precies wat ik moet doen, en wat er per dag moet gebeuren, zeker toen kisti weg was heb ik een hoop kantoor taken over genomen. Dus de financien bij gehouden, en alle boekhoud formulieren ingevuld. Iets wat ik wel leuk vind om te doen maar waar ik normaal niet bij betrokken word. Ook ben ik nu helemaal op de hoogte met check in en check out procedures en kan ik prima de rekening voor een kamer opmaken en dan ook betaling in ontvangst nemen. Op de boot ben ik bekend met alle handelingen die de kapitein van mij verwacht en kan ik met sommige zelfs een grapje maken. Echt bizar hoe er hier nog op een heel ouderwetse manier naar vrouwen word gekeken. Alsof ik niks kan...tja daar zijn ze nu wel achter dat ik iets anders in elkaar steek. Maar goed al met al gaat het dus echt wel beter. Waar ik heel erg blij mee ben, want ik heb echt gedacht...ik pak mijn spullen en ik vertrek!

Het weer begint ook wat op te klaren, ik ben zowaar een beetje bruin geworden en heb weer prachtige rode strepen van mijn nieuwe bikini! ;) Maar ik klaag niet, want ik ben allang blij dat de zon schijnt dat maakt alles 10x beter!

Dus...waar het hele verhaal weer op neer komt is dat we waarschijnlijk nog een jaar bij gaan tekenen. We hebben hier een goede baan, en nu ik het eindelijk ook een beetje leuk begin te vinden zie ik mezelf nog niet vertrekken over twee maanden. Het heeft me te veel moeite gekost om hier te wennen om er dan maar zo kort te blijven. Al moeten we wel echt een tripje naar nieuw zeeland boeken want mijn ondergoed la houd het geen jaar meer vol! :p haha

Zo...de dames zijn naar huis, en ik ga ook naar boven. Morgen hebben we een duik boot met sam en zijn student en ik neem twee duikers mee...gezellig met zijn allen op een boot. Met een beetje geluk schijnt de zon ook en word het een prachtige dag!

Heel veel liefs en tot de volgende!

xx

Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 20284

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 23 Augustus 2015

Wereldreis

20 Augustus 2011 - 16 Januari 2012

Eindstage Thailand

05 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Studeren in San Sebastian

Landen bezocht: