maand #1 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ilse Tilborg - WaarBenJij.nu maand #1 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ilse Tilborg - WaarBenJij.nu

maand #1

Blijf op de hoogte en volg Ilse

24 September 2013 | Singapore, Singapore

Lieve allemaal :)

Het is zover, de eerste maand zit er al weer op, en dat houd in dat het hoog tijd is voor een beknopt reisverslag van mij!

op 23 augustus 2013 heb ik mijn rugzak volgepropt, onder streng toezicht van Kelly en Rik, want niet alles wat ik klaar had gelegd bleek in mijn rugzak te passen! Uiteindelijk woog het gevaarte 23 hele kilo's en had ik een handbagage tas van minimaal 12 kilo...nou dat heb ik goed gegaan dacht ik...ik heb in ieder geval alles bij wat ik nodig zou moeten-/kunnen hebben/misschien één keer gebruiken.

Op het vliegveld werd ik uitgezwaaid door Joep, Haleigh, Rik en Kelly! Het was fijn om nog wat bekende gezichten om me heen te hebben, en natuurlijk een paar sterke mannen om mijn rugzak op de bagageband te slingeren. Nadat we een hapje hadden gegeten, nou ja eerder schrokken want we hadden opeens haast en het duurde allemaal lang, zijn we naar de security poortjes gelopen en daar dan officieel afscheid genomen. Zwaaien, zwaaien, en nog een zwaaien..toen stond ik er nog in mijn eentje...*SLIK* oke...rustig aan maar..het komt allemaal goed...

Eenmaal in Engeland moest ik worstelen met mijn rugzak, om hem überhaupt van de bagageband af te tillen, laat staan dat apparaat weer op mijn rug te heisen! Ik stond ook mega erg te klooien en voelde me echt een beginner!! Hopelijk gaat dat na een aantal vluchten wat beter!

In Engeland was het super mooi weer dus ik kon mijn tijd wel doorkomen. Ik heb een aantal keer afgesproken met olga om wat dingen te gaan bezichtigen en heb verder veel in Uxbridge rond gehangen en ben daar een paar keer gaan lopen langs de rivier. Alles is er mega duur, dus heel veel echt gedaan heb ik niet zo. Uiteraard wel een aantal keer het centrum in, en ik heb me gerealiseerd dat het echt een hele leuke stad is! Overal pubs, die "met dat warme weer" natuurlijk bezocht moesten worden voor een koele pint bier of cider.

De high light van mijn trip naar Engeland is toch wel het weekend dat we naar Edinbrough in Schotland zijn gevlogen. Ik had nog nooit iets over Schotland gelezen (helaas...het is echt waar) en had geen idee wat ik er van moest verwachten...maar toen de bus het centrum van Edinbrough binnen reed, viel mijn mond open! Schitterend! Het lijkt wel als of je in een film terecht bent gekomen. Jammer dat het er meestal regent, maar zeker de moeite waard om een keer te bezoeken!

Voornamelijk veel gedronken, ben was jarig, en bleek later dat Schotten dus gewoon nog meer drinken dan de Engelsen. Om 9 uur savonds lag ik dus knock out op bed...Happy Birthday kreeg ik toch niet meer uitgesproken, dus helaas Schotten 1 - Nederland 0.

De tijd om Europa voorlopig vaarwel te zeggen was aangebroken. Dus wederom alles weer in de rugzak gepropt en met de bus naar Heathrow. Gelukkig stond mijn lieftallige Mutti me op te wachten, jammer dan weer dat de aankomsthal in Singapore van glas is...dus mijn gestuntel bleef niet onopgemerkt. Alhoewel het zeker beter ging als bij aankomst in London!

Heerlijk om weer even thuis te zijn en verwend te worden met vers gekookte maaltijden, een volle koelkast, en een eigen bedje! Overdag ga ik veel opstap met di mamma, en s'avonds komt mijn vader thuis. Dan zitten we lekker buiten met een drankje, of glaasje water. Ik probeer wel iedere dag te bewegen zodat mijn bikini naast aan, ook nog dicht kan wanneer ik straks naar thailand vlieg! Het goede leven heeft zich vast gezet op onhandige plaatsen...dus fietsen, lopen, en zelfs joga om alles weer een beetje 'back to normal' te krijgen!

Het weekendje Kuala Lumpur van vorige week, dat was nog een uitzondering... Ik had afgesproken met mijn oude collegas van mijn stage periode in KL van 4 jaar geleden! Bijzonder dat het contact nog steeds bestaat! Linda had een hotel kamer geboekt voor de eerste avond. Het was een complete verrassing en het gaf ons de kans om even bij te kletsen zonder dat alle anderen er ook al bij waren. Linda is wel de collega die het groepje een beetje optrommelt als ik er ben. Ik ben ook haar bruidsmeisje geweest op haar trouwerij twee jaar geleden!

Natuurlijk was de karaoke bar ook deze keer niet te vermijden, dus 'zing', 'schreeuw', de longen maar uit je lijf. Gelukkig werd de nacht afgesloten met een late night snack bij suzies corner!!...lekker kip tandori en een kaasnaan besteld! hmm =) Al met al was het een geweldig weekend, en heel leuk om iedereen weer even gezien te hebben.

Inmiddels zit ik gewoon weer in Singapore en hebben we van het weekend de formule 1 race kunnen zien die hier (ongelofelijk, maar waar...) gewoon in het hartje centrum plaats vind! Er worden een aantal mega drukke straten afgezet en kilometers aan hekwerk neer geknald, lampjes opgehangen et voila let the race begin! Gelukkig zaten we niet weggestopt op een van de tribunes, dan zie je alleen in een flits iets voorbijkomen. We stonden op de 37ste verdieping van het Swiss Hotel, waarbij we over ongeveer 2/3 van het circuit konden kijken. Het geluid steeg gelukkig op..dus we zaten zeker niet in stilte, mijn oren suisden nog lang na! Wat een herrie komt daar vanaf. Echt een heel bijzondere ervaring, fotos en filmpjes volgen snel via facebook!

Lieve mensen, ik ga er een eind aan breien. Het beknopte verslag is toch iets langer geworden dan ik had gedacht...sorry daarvoor, ik hoop dat de alinea's het toch leesbaar hebben gemaakt. Over een maand weer een verslag...dan zit ik volle bak te genieten van het mooie weer op Koh Tao in Thailand!

Liefs xxx

Ilse

  • 24 September 2013 - 09:42

    Bibi:

    Jaa daar is het verslagje! :D Haha wat schrijf je ontzettend leuk! Tof om te horen dat het zo goed met je gaat. Precies wat op de planning stond; genieten van het goede leven:) Ook nog eens sportief bezig, maar elke keer het sjouwen van een 23kg zware tas geeft je vast ook wat spieren ils! Verassend dat Edin dan zo mooi is he? Maar weinig mensen zijn er mee bezig hoe leuk het daar eigenlijk is denk ik! Geniet van je tijd met paps en mams, je hebt wat in te halen! En natuurlijk met alle mensjes die je binnenkort weer gaat zien in Thailand! Ik kijk nu al uit naar je volgende verhaaltje:) Goede reis alvast meis, de 9e! XX

  • 21 April 2014 - 12:44

    Joep:

    Daar komen ze dan. De reacties. Ilse ik heb dit echt niet goed mee gekregen. Maar nu ik er eenmaal van op de hoogte ben vind ik het super om te lezen. Je kan idd heel leuk schrijven. Nou ik ga door naar de volgende. Dit heb ik allemaal over skype nog mee gekregen ha. kus. x

  • 21 April 2014 - 13:29

    Rikkert:

    Hallo Ilsje, vandaag dachten joep en ik eens te beginnen met verslagen lezen. Joep is eerder begonnen dan ik want lag net als jij in Edinbrough, nog knock out op mn bedje. Leuk om te horen dat je nog net geen schot bent want wat is dat een alcoholisten volk :P Ook leuk om te lezen dat je ook een keer de formule 1 mee mog maken. Is echt vet of niet dan? Ik heb er altijd vollebak van genoten. Zal nu lekker door gaan naar verslag numero dos :D
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 20344

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 23 Augustus 2015

Wereldreis

20 Augustus 2011 - 16 Januari 2012

Eindstage Thailand

05 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Studeren in San Sebastian

Landen bezocht: