maand #10 - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Ilse Tilborg - WaarBenJij.nu maand #10 - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Ilse Tilborg - WaarBenJij.nu

maand #10

Blijf op de hoogte en volg Ilse

24 Juni 2014 | Thailand, Ko Phi Phi Don

HUP HOLLAND HUP…en door!

YESS…Ik heb gisteren avond ook gekeken. Ik vond het niet zo’n heel speciale wedstrijd en het duurde wel even voordat er eindelijk gevoetbald werd. Maar een 2-0 overwinning, daar ga ik niet over klagen ofzo! ;) Is nog altijd een hele goed stand vergeleken met de uitslagen die bij de dames van VVC voorbij kwamen! Haha Het Eiland is helemaal in voetbal sferen, niet alleen vanwege het WK, maar ook hier op Koh Phi Phi is er een jaarlijks voetbal tournament. De Koh Phi Phi Island Championships! Te grappig voor woorden, als je je bedenkt dat ze 7 tegen 7 spelen op een boerenknollen veld, waar de kippen en de koeien vrij rond lopen te grazen. Kuilen en gaten zijn niet meer op een hand te tellen en de ‘tribune’ bestaat uit een bamboo bankje! Er is een wel een echte commentator aanwezig die live verslag doet van de iedere wedstrijd. Uiteraard is het commentaar in thai en kunnen wij alleen begrijpen wanneer er een goal gescoord is! Achter op het veld is een tijdelijk restaurantje uit de grond gestampt waar alle spelers en schijdsrechters aan de vreet gehouden worden. Haha De teams bestaan uit medewerkers voor de grotere hotels en restaurants hier op het eiland. En ondanks het feit dat niet ieder team even goed kan voetballen, is iedereen super fanatiek en dat maakt het echt wel leuk om naar te kijken. De wedstrijden duren 2x 20 minuten. Het is hier op dit moment hoog zomer, en het zou niet uit te houden zijn om de volle 90 minuten te spelen. Het is zo ontzettend warm en vochtig dus zelfs bij minimale inspanning zweet je je helemaal te pletter.

2x per dag douchen is daarom dus ook gebruikelijk geworden en de dagelijkse activiteiten worden regelmatig gebaseerd op het weer. Gisteren bijvoorbeeld, zijn we naar de andere kant van het eiland gelopen. Het was een bewolkte dag en er stond een lekker windje, maar eer dat we boven op de berg (als nederlander zouden we het een berg noemen, maar het schijnt net een heuvel te zijn… :p) aangekomen waren leek het alsof ik onder een waterval doorgelopen was. Door en door nat, wat de muggen natuurlijk heerlijk vinden…dus de berg afgerend om aan een miljoen muggenbulten te ontsnappen. De andere kant van het eiland is totaal niet te vergelijken met het stuk waaraan wij wonen. Waar bij ons iedere dag 100 speedboten het strand op varen en een ton chinezen uit de boot gooit, is de andere kant van het eiland een 5 sterren resort en spa, waar je de vakantie peace and quiet goed kunt voelen. De kant van het 5 sterren resort is niet te betalen, dus we zullen het moeten doen met tussen de krioelende chinezen en andere toeristen die een dag tripje naar koh Phi Phi maken.

Jullie kunnen hieruit natuurlijk opmaken dat de baan die we op het oog hadden in Bali niet door gaat. Mr. Ben heeft niets meer van zich laten horen, waar ik nog altijd een beetje pissig om kan worden. Maar nu we weer helemaal geïnstalleerd zijn op Phi Phi, en we toch al wat dagen hebben kunnen werken en duiken ben ik Bali al weer vergeten. We zijn al weer bijna halverwege ons Phi Phi avontuur en dan staat volgende maand de Malediven op de planning. Daar kijk ik nu echt ontzettend naar uit omdat we dan als familie weer even compleet zijn. Het is al bijna een jaar geleden dat ik Joep en Rik gezien heb. Zo voelt het voor mij niet, maar de kalender liegt er niet om. Dit is al weer mijn 10de reisverslag en ook al leven we hier zonder tijdsbesef, iedere keer als ik een reisverslag typ word ik er aan herinnerd dat de tijd niet stil staat. Maar goed, ik heb het nog altijd prima naar mijn zin. Het is hier goed vertoeven, en werk kunnen we goed afwisselen met vrije tijd omdat het op dit moment ook hier in phi phi laag seizoen is. Sam werkt om de dag en ik ben al een paar keer mee geweest en heb mijn eerste klanten de weg onderwater al gewezen! Wel weer raar om op een nieuwe locatie de weg te moeten vinden, maar ik ben niet verdwaald, iets waar ik nog altijd trots op ben!

De komende dagen hebben we niet heel veel op de planning staan, maar aangezien het behoorlijk warm is zullen we veel tijd op het strand door brengen. Boekje lezen, zwemmen en natuurlijk weer een beetje bij kleuren. Want na mijn bezoek aan Singapore is al het bruin weer verdwenen. Ik begin dus weer gewoon opnieuw te verbranden en te vervellen. De tere nederlandse huid kan ook helemaal niets hebben! :P

Goed lieve mensen. Ik vind het wel weer welletjes geweest. Ik ga er een eindje aan breien. Maar mijn volgende verslag zal snel weer volgen. Hopelijk heb ik tijd genoeg om in mijn vakantie in de Malediven een verslag te typen! ;)

Heel veel liefs en een goede zomer vakantie voor jullie mocht je nog op vakantie gaan! :)

xx

  • 24 Juni 2014 - 15:44

    Eva Franken:

    Haaa die Ils!

    Ik zie nu pas voor het eerst een reisverslag van jou, maar wat ontzettend leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Kho Pi Pi staat ook nog in mijn geheugen gegrift, dus ik kan me er een voorstelling bij maken haha.
    Ik wil je alvast onwijs veel plezier wensen in de Malediven en het weerzien met Rik en Joep, en geniet nog van de tijd daar!

    Liefs

  • 24 Juni 2014 - 20:08

    Bibi:

    hallooo Ilsie!
    Leuk weer wat van je te horen! En een leuk verhaaltje weer haha. Ik zie je al hollen van de heuvel af om de muggen eruit te lopen haha. De scores die VVC haalde waren uniek en daarom ook om trots op te zijn! Het is alweer veilig genoeg dus om in Thailand te zijn? Leuk dat Sam met je mee support voor Nederland:D
    Wat een goed vooruitzicht zeg, vakantie op de Malediven met je familie! Super veel plezier alvast.
    Ben benieuwd naar je foto's en laat snel weer wat van je horen!
    X Bibi

  • 26 Juni 2014 - 12:57

    Joep:

    Hey Ils,
    Goed om te horen dat je daar weer geinstaleerd bent. Nog een maandje en dan kunnen we in de Maldvives kijken of we onderwater niet verdwalen ha. Heb er zin. En naartuurlijk ook om je weer eens te zien. Is veel te lang geleden. Geniet van je maandje op Phi Phi. Heb er zelf ook nog heel wat herrineringen aan ha. Heb je al Dronken Muay Thai gedaan in reggae bar? laat maar weten. kus.x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 20341

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 23 Augustus 2015

Wereldreis

20 Augustus 2011 - 16 Januari 2012

Eindstage Thailand

05 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Studeren in San Sebastian

Landen bezocht: