Maand #54 Het eiland komt in zicht! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Ilse Tilborg - WaarBenJij.nu Maand #54 Het eiland komt in zicht! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Ilse Tilborg - WaarBenJij.nu

Maand #54 Het eiland komt in zicht!

Blijf op de hoogte en volg Ilse

21 Februari 2018 | Indonesië, Sanur

Goede morgen Nederland en Google Translate Followers,

Na een fantastische vakantie periode beginnen we ons klaar te maken voor het aller laatste stukje van de reis naar onze nieuwe eindbestemming Bunaken, Indonesie!!

Tijdens onze vakantie in europa hebben we ontzettend genoten van de tijd die we met jullie allemaal hebben mogen doorbrengen. Ik heb moeite de juiste woorden te vinden om deze bijzondere vakantie goed te omschrijven, er is ook zoveel gebeurd! Ik heb zulke fijne momenten beleefd dat ik voor het eerst in een hele lange tijd (!!) weer echt moeite had met afscheid nemen van familie en vrienden. Soms heb ik gedacht; zouden we niet eens iets anders moeten doen...MAAR gelukkig komt er dan die dag dat je weer met je hele leven in een paar volgepropte tassen op het vliegveld afgezet word. Je pa zwaait nog een laatste keer terwijl hij met het raam open de drop-off zone uitrijd...en dan is het even slikken...al snel beginnen de reiskriebels de overhand te krijgen en wanneer je de terminal binnenloopt heb je alleen de reis nog maar aan je hoofd.

Die is gelukkig redelijk goed verlopen...al hadden we wat opstartproblemen in Brussel waar ze ons bij het inchecken weigerde vanwegen het niet kunnen presenteren van een vlucht uit Indonesie. Tja...valt wat voor te zeggen als je als 'toerist' het land binnenkomt, moet je er ook weer uit natuurlijk! Dus ff snel een Air Asia vlucht geboekt en mochten we toch in checken en mee vliegen naar London, daar zijn we overgestapt op een vlucht naar Kuala Lumpur en daar zijn weer overgestapt op een vlucht naar Bali. Al met al een reis van ongeveer 21 uur en we waren best een beetje gaar toen we rond lunch tijd het vliegveld uitgestrompeld kwamen.

Gelukkig stond er een taxi mannetje met een bordje met Sams naam erop en konden we met hem meerijden naar het hotel. Haha grapje, we zijn direct bij het kantoor afgezet en kregen al direct uitleg over allerlei documenten die in de verschillende resorts worden gebruikt en onze hersenen werder direct aan het werk gezet. Gelukkig was het niet al te laat voordat we een taxi naar het hotel konden nemen en daar eindelijk op kunnen frissen (want dat was ECHT nodig!) en een hapje gegeten bij een of ander lokaal tentje op de hoek.

Doordat we overdag niet echt tijd hadden om echt moe te worden, hebben we de hele nacht goed doorgeslapen en waren we de volgende ochtend fit om weer terug naar kantoor te gaan, waar de computer lesjes werden voortgezet. Na drie dagen kantoor werk, zijn we met een boot naar Nusa Lembongan vertrokken. Dat is een eilandje dat op 40 minuten varen van Bali ligt en dat voor duikers een hele populaire plek is om Manta Rays en Mola Mola te zien. Hier zijn we de afgelopen twee weken verbleven zodat we konden leren wat er op deze locatie gebeurd wat weer kan helpen bij het doorverwijzen van gasten van de ene locatie naar de andere.

Het resort was heel erg rustig omdat het momenteel nog laag seizoen is, dus de eerste paar dagen waren er helemaal geen gasten in het resort waardoor we de kans kregen om bij te kletsen met de managers die daar de boel runnen. De managers kennen wij toevallig van onze tijd in thailand en zo blijkt dat zelfs de duikwereld is niet zo groot is! Wel ontzettend gezellig en onder het genot van een paar biertjes hebben we helemaal bij kunnen kletsen.

Natuurlijk moest er ook een beetje werk verricht worden, en hebben we daar een aantal crusussen gegeven terwijl de managers op een welverdiende vakantie zijn gegaan. De duiken die we daar gemaakt hebben waren fantastisch en hebben we zo'n mazzel gehad dat we en Manta Rays en een Mola Mola hebben gezien! Voor zowel Sam als mijzelf was het onze eerst keer om een Mola Mola te zien en dat blijft echt kicken! Dus wij helemaal happy met deze ervaring en het heeft er voor gezorgd dat onze tijd op Nusa Lembongan extra speciaal was!

Inmiddels zitten we weer op het kantoor in Bali, dit keer wachten we op een taxi die ons wederom naar het vliegveld brengt want vandaag maken we het aller laatste stukje van de reis naar onze nieuwe eindbestemming! We vliegen vanavond naar Manado, en pakken morgen de boot naar ons nieuwe eiland! Sam heeft enigsinds een idee wat hem te wachten staat aangezien hij al eens eerder op Bunaken is geweest maar voor mij is het de aller eerste keer en blijft het toch weer even spannend wat we daar aan zullen treffen! We hopen van harte dat het internet goed werkt op het eiland, al hebben we al te horen gekregen dat er al tot drie keer toe bliksem is ingeslagen in de zendmast die het internetsignaal ontvangt! Dus mochten we maar sporadisch te bereiken zijn, dan weten jullie bij deze waaraan dat ligt!

We zijn per telefoon te bereiken op +6281246600086 Dit nummer gebruiken we voor what's app, telefoon en SMS. Op facebook zet Sam regelmatig zijn nieuwe foto's dus kijk op zijn pagina mocht je fotos willen kijken!! En ik heb van een aantal van jullie te horen gekregen dat de blog posts gemist werden, dus van mij wederom een poging het dit keer ECHT beter bij te houden! We zullen zien hoe lang ik het dit jaar vol zal houden!

Voor nu in iedergeval de groetjes voor jullie allemaal!

Heel veel liefs,

Ilse en Sam

• 21 Februari 2018 - 14:16

Anja:

Leuk om alles te lezen veel succes op je nieuwe eiland!