Maand #9 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ilse Tilborg - WaarBenJij.nu Maand #9 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ilse Tilborg - WaarBenJij.nu

Maand #9

Blijf op de hoogte en volg Ilse

31 Mei 2014 | Singapore, Singapore

Goedemorgen Allemaal!

Mijn laatste verslag was redelijk beknopt en te laat, omdat ik druk bezig was met verhuizen, feesten, en bijkletsen! Deze keer ben ik wederom te onrustig om een uurtje uit te trekken en de laatste veranderingen op digitaal papier te zetten…maar het is even stil hier in Singapore. Papa en mama zijn een ochtend de hort op en nu ik geen levens meer heb om een spelletje (candy crush…haha schandalig ik weet het :P) verder te spelen ga ik er toch maar even voor zitten! Ik zat even terug spoelen naar mijn laatste maand….

Ik heb Khao Lak begin mei gedag gezegd en nadat ik al mijn spullen weer in mijn tassen gepropt had ben ik met de bus en boot naar Koh Samui vertrokken. Het eiland waar ik een vriendin uit indonesie (amanda) zou zien! Het was geweldig om een paar weken bij haar te kunnen logeren. Ze werkt voor een hotel en verblijft in een van de 'staff houses'. Ze heeft daar een kamer met twee bedden dus ik mocht voor nop in een van de bedden slapen wat goed uitkwam want zonder inkomsten is alles toch weer duur! Ik ben langs 8 verschillende duikscholen gegaan (zijn er in totaal misschien 12) en heb gemeld dat ik in Samui was en opzoek was naar werk. Uiteraard kreeg ik overal te horen dat ze geen mensen nodig hadden, want het was de een na slechtste maand van het jaar! Balen dus want zonder werk kon ik er niet al te lang blijven. Maar goed, met cup noodles voor lunch en fried chicken voor avond eten heb ik het toch 3 weken vol gehouden! We hebben ontzettend veel lol gehad en natuurlijk onze geheugens nog eens opgefrist over de streken die we in Jakarta allemaal hebben uitgehaald. We hadden twee en een half jaar geleden al een reünie gehad waarbij we naar de Full Moon party op een ander eiland (Koh Phangan) geweest zijn. Ik had mijn trip zo gepland dat we dit keer weer zouden kunnen gaan. Door het gebrek aan werk en het behoorlijke prijskaartje wat aan dit feestje hangt hebben Amanda en ik besloten om dit keer niet te gaan. In plaats daarvan hebben we een 'full moon house party' gehouden. Dit hield in, een goedkopen fles wodka en wat mixers die genuttigd werden in amanda's kamer met een muziekje, kaarjes en natuurlijk konden onze outfits niet ontbreken! We hebben heel de avond zitten kletsen en het was uiteindelijk een zeer geslaagde avond! Ik zal wat foto's toevoegen aan het verslag zodat jullie een idee krijgen hoe we erbij zaten!

In mijn laatste week op Samui kwam Sam me opzoeken. Een engelse jongen waarmee ik twee jaar geleden het huis in Khao Lak deelde. Toen ik hem opnieuw zag in Khao Lak dit jaar kwam ik er achter dat hij eigenlijk wel heel leuk is en dat we er niet echt naar uitkeken dat het seizoen af zou lopen omdat het in eerste instantie zou betekenen dat we afscheid van elkaar zouden moeten nemen. Ik had het idee om naar Australie te gaan en hij moest een nieuwe locatie zoeken om het laagseizoen te kunnen werken. We hebben allebei gezegd dat we dat helemaal niet leuk zouden vinden en dus besloten om samen verder te gaan reizen/zoeken naar werk. Aan het eind van April is hij naar Cyrpus geweest om zijn ouders op te zoeken. Eenmaal terug in Thailand had hij een paar lege dagen voordat hij naar Indonesie zou vliegen voor een 12 daagse duiktrip in Lembeh en Bunaken (indonesie). Hij heeft mij opgezocht in Samui en we konden in een van de lege staff houses van amanda's hotel logeren dus dat was top! In de 5 dagen dat hij er was hebben we op een aantal banen gereageerd die op de duik professionals website stonden aangeboden. Een van de advertenties waarop we gereageerd hebben werd aangeboden door Adelaar Cruises, een super mooie piraat achtige boot die 10 daagse liveaboard trips doet door Komodo (indonesie). Naast de banenjacht heeft amanda ons mee genomen naar alle leuke, hippe barretjes waar natuurlijk een cocktail of wijntje gedronken werd! We hebben een paar super leuke dagen gehad waarna het tijd was voor Sam om door te reizen naar indonesie voor zijn duikvakantie.

Ik bleef achter met amanda, en ondanks dat ik nog niet wilde vertrekken kreeg ik het vriendelijke verzoek van mijn vader om toch naar Singapore te vliegen. De politieke toestand in Thailand is behoorlijk veranderd nu het leger de macht over heeft genomen, en nadat de avondklok is ingediend leek het een beter idee voor mij om het land te verlaten. Ik heb er overigens helemaal niets van gemerkt maar beter safe than sorry. Dus de eerste beste vlucht geboekt, en een dag later zat ik in een vliegtuig en liet ik thailand achter. Gelukkig ben ik nog altijd in de buurt en zal ik er zeker nog terug komen!

Eenmaal in Singapore aangekomen, hebben papa en mama me van het vliegveld gehaald en hebben we een avond bij zitten kletsen. De volgende dag had ik een email gekregen van ene Dr. Ben Pfeifer. Hij toonde interesse in onze CV's die we op hadden gestuurd nadat we gereageerd hadden op de baan in Komodo. Van de advertentie hadden we begrepen dat hij trip leaders zocht voor zijn piratenboot. Een baan die ik heel graag zou willen maar waar ik totaal nog niet klaar voor ben aangezien ik net begonnen ben met werken als divemaster. Ik voel me nog niet geschikt om een 10 daagse trip te leiden! Maar deze man wilde heel graag een skype interview met ons en ik kreeg het direct warm! Sam, die zeker geschikt is voor de baan als trip leader zit in indonesie en heeft een hele slechte internet verbinding, en ik die totaal niet weer waar het overgaat ben ik singapore en heb tijd en internet om dit skype interview uit te voeren. Uiteindelijk ben ik overstag gegaan en heb ik honneurs waargenomen. Ik was hartstikke nerveus want ik had geen idee wat deze goede man me zou gaan vragen en wist dus niet wat ik van dit gesprek moest verwachten. Twee uur nadat ik deze Mr. Ben op Skype had toegevoegd ging mijn skype al over! oh….hij BELT!! AAAAH!!! Ik had onze CV's uitgeprint en wat vragen op papier geschreven, maar mijn hart klopte in mijn keel. Hij begon gelukkig met zichzelf voorstellen waardoor ik wat tijd had om mijn hart te kalmeren en adem te halen. Het blijkt dat hij de eigenaar is van deze bizar luxe piraten boot (wat eigenlijk een Nederlandse Schoone is, voor de bootkenners onder ons) en hij is in het dagelijks leven arts. Hij heeft deze boot al jaren in zijn bezit en het is zijn hobby om haar goed te onderhouden en te laten varen zodat andere mensen er ook van kunnen genieten. Hij is inmiddels 65 en zijn vrouw ook, ze hebben kinderen en een paar klein kinderen in Zwitserland waarmee ze meer tijd willen doorbrengen. Hierdoor heeft hij minder tijd om de boot en de business in indonesie te runnen waardoor hij de advertentie op internet had gezet. Hij wilt een nieuw team van 3 mensen aannemen die de boot en de business, die overigens op BALI gesitueerd is, kunnen runnen. Daardoor had niet alleen Sam's CV hem aangesproken maar mijn studie verleden en werkverleden kwamen hierdoor ook van pas! Het gesprek duurde langer als een uur en het lijkt voor ons de perfecte baan! Het zou om een twee jarig contract gaan, we zouden in Jimbaren Bali gaan wonen waar het kantoor ook is. De duiktrips worden op een rotatie basis gedaan door het team en daarnaast moeten we het bedrijf runnen! De marketing, website, organisatie, pick up/drop off van gasten en het onderhoud van de boot horen er allemaal bij! Een super SUPER gave uitdaging waar ik helemaal enthousiast over ben! Het is daarom ook dat ik al dagen geen rust in mijn lijf heb en dit nog het enige is waar ik over na kan denken. Ik wil jullie daarom allemaal opnieuw oproepen een kaarsje aan te steken, want een dezer dagen krijg ik opnieuw bericht van Mr. Ben voor een tweede gesprek. Morgen vliegt hij zelf naar Bali, en we zouden daar naar toe moeten voor een ontmoeting. Na het Skype gesprek heb ik nog niets van hem vernomen, maar ik ga er vanuit dat het snel zal komen nadat hij in Bali aankomt! Super spannend dus, en ik hoop zo dat we door het selectie process heen komen….hoe vet zou het zijn als we een tweejarig contract konden tekenen om twee jaar op bali te mogen wonen. Waar we een duikbedrijf runnen en de duiktrips op een van de mooiste duikbestemmingen in indonesie te mogen organiseren! Ik ben helemaal over te moon en hoop dus met heel mijn hart dat het positief uit zal pakken!

Naast dit enorme nieuws, zijn Nikki (oud huisgenootje Khao Lak) en Mark (haar vriend) hier een paar dagen langs geweest in Singapore. Zij zijn inmiddels vertrokken naar Bali maar we hebben een paar hele leuke dagen gehad. Ze hebben een avond voor ons gekookt, waarna ik helaas ziek ben geworden…het lag vast niet aan het eten. Maar ik was kots misselijk en ben al twee dagen niet helemaal mezelf. Ik doe het momenteel dus maar even rustig aan en tel de dagen af tot Sam hier eindelijk aan komt. Ik hoop dat ook van Mr. Ben gehoord te hebben waardoor ik weer wat rust in mijn lijf krijg! Maar lieve lieve mensen…steek AUB die kaarjes aan voor ons en onze DROOM baan!! Natuurlijk zal ik jullie op de hoogte houden van de vorderingen en schrijf een extra verslag als ik nieuws heb!

Ik hoop dat jullie het allemaal goed maken! Ik heb de komende dagen geen plannen, dus mocht er iemand zin/tijd hebben om te skypen ben ik hele dagen bereikbaar! :)

Heel veel liefs uit Singapore,

Ilse

  • 31 Mei 2014 - 15:52

    Rik:

    Meeste had jij al verteld maar nog steeds leuk om t even door te lezen. Hoop dat je t naar je zin heb bij pa en ma. Nog maar een paar weekjes (meer dan een maand :( ) maar dan zien we elkaar weer eens. Kijk er echt heel erg naar uit.

    Love you,

    xxx

  • 31 Mei 2014 - 18:58

    Ilse Van Tilborg:

    Hey Schatje!! :)

    Ja ik heb je goed op de hoogte gehouden! ;) Ik heb het heerlijk bij pap en mam! Vanavond lekker gegeten aan de east coast…bij een nieuw restaurantje…tenminste..niet een waar jullie eerder gegeten hebben..'cotton' heette het! Lekker biefstukje en een flesje vino! Yes…nog een paar weken en dan is het al zover! Maldiven…here we come!! can't wait sweety!! love you tons see you soon-ish! ;) lovelove xx

  • 31 Mei 2014 - 21:37

    Dimph:

    Lieve Ilse,
    zit met kippenvel op mijn armen na het kezen van jouw verslag Wat verschrikkelijk spannend voor jullie, heb net 'n kaarsje aangestoken al is het hier 21,30 u dat gaat vanzelf wel uit haha als ik mazzel heb.
    Heel goed dat je naar je vader hebt geluisterd om in dat enge Thailand weg te gaan.

    Wel heerlijk om weer even bij je ouders te zijn en dan zo'n baan in het vooruitzicht superdesuper. Hoop voor jullie dat het doorgaat maar laat je geen oor aannaaien hoor, alles goed checken.

    Wens jullie allemaal een hele fijne tijd op de Maladiven, fijn om elkaar weer eens te zien.
    Heel veel liefs xxxxxx dimph

  • 01 Juni 2014 - 10:36

    Bibi:

    Ilsieeeee. Ik las dit verhaal ook met kippenvel! Oh ik hoop echt voor je dat jullie die baan krijgen. Hoe leuk zou dat zijn! Je moet ons wel gelijk updaten hoor als je iets hoort. Goed dat je uit Thailand weg bent. Er is nergens een plekje zo veilig als bij paps en mams! Ik lees ook dat je op vakantie gaat naar de malediven met je familie. Heeeeel leuk, veel plezier alvast!
    xx

  • 05 Juni 2014 - 12:21

    Danielle:

    Damn nog steeds fingers crossed, veel plezier met Sam!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 20283

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 23 Augustus 2015

Wereldreis

20 Augustus 2011 - 16 Januari 2012

Eindstage Thailand

05 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Studeren in San Sebastian

Landen bezocht: