Maand #5 - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Ilse Tilborg - WaarBenJij.nu Maand #5 - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Ilse Tilborg - WaarBenJij.nu

Maand #5

Blijf op de hoogte en volg Ilse

23 Januari 2014 | Thailand, Ban Khao Lak

Lieve Allemaal!

Het is weer tijd voor een reisverslag! De 5e alweer, de tijd vliegt voorbij! Inmiddels zijn er weer de nodige dingen veranderd in mijn reis schema. Grappig wel dat ik van te voren plannen had gemaakt voor de landen die ik allemaal wilde zien, terwijl ik eigenlijk had kunnen weten dat die plannen 9 van de 10 keer toch veranderen!

Ik zal eerst even vertellen over oud en nieuw, want dat had ik in mijn laatste verslag beloofd! Ik heb de avond niet in mijn eentje doorgebracht, daar was ik even bang voor. Er waren in Walkers Inn (het hostel waar ik met kelly ook al verbleef) een aantal nieuwe mensen aangekomen. Inge en Mathijs uit Nederland en Sophie uit Zwitserland. Zij hadden ook nog niet echt plannen voor oud en nieuw dus zijn we met zijn 4en de avond begonnen. We hebben bij Mars bar ilse’s gedronken en rond half 12 zijn we naar thai bar gegaan. Een van bamboo en ander afvalhout geknutseld barretje op het strand. Het hele strand stond vol met mensen die het vuurwerk wilde zien wat door de verschillende resorts om twaalf uur afgestoken zou worden. Ik geloof dat iedereen een beetje verbaasd was toen het eerste hotel al vuurwerk af begon te steken want volgens onze horloges was het nog geen twaalf uur, maar boven het een na het andere hotel begonnen de pijlen de klappen en toen hebben we zelf maar onze countdown gedaan, want niemand wist precies hoe laat het was! Wel weer een grappige ervaring. Naast het vuurwerk gingen er ook honderden thaise ballonnen de lucht in. Die zijn van vliegerpapier gemaakt en wanneer de lont aan de onderkant van de ballon aangestoken word vult de ballon zich met warme lucht waardoor ze ophoog vliegen. Heel de lucht was vol met kleine lichtjes doordat er zoveel ballonnen opstegen, weer eens wat anders dan het vuurwerk uit belgie! Haha in ieder geval beter voor de oren om hier naar te kijken! Na het strand zijn we nog een dansje gaan doen in happy snapper. De live band speelde goed en daarna de DJ die ons samen met het andere personeel naar buiten moesten vegen! Natuurlijk werd er ook genoeg gedronken dus deed ik 1 januari heel rustig aan! ;)

Inmiddels ben ik wel vertrokken uit walkers inn. Het hostel is een prima plaats om voor een paar nachten te logeren maar aangezien ik hier toch wat langer ga blijven wilde ik een huisje zoeken. Dat heb ik inmiddels gevonden!! :D Ik deel nu nog een huisje met Liane (aka muffy) maar begin februari wordt ik haar buurvrouw! Voor 6500 thb kan ik dat per maand huren, dat is omgerekend ongeveer 165 euro inclusief water en licht! Bizar he, dat het ook zo goedkoop kan! Ik heb dan een klein huisje met een woon gedeelte en een aparte slaap- met badkamer. En een aanrecht met wat eenvoudige kook spulletjes. Geen gaspit ofzo, maar die mag ik van muffy lenen dus mocht ik een keer echt zin hebben om te koken (wat ik zo snel niet echt zie gebeuren, maar je weet het nooit) kan ik daar in ieder geval gebruik van maken. Er is ook een grote koelkast dus om lauw bier hoef ik me geen zorgen te maken!

Ik heb ook de stap gezet om mijn eigen duikspullen aan te schaffen. Ik wacht nog op een aantal dingen waardoor de hele rekening nog niet compleet is. Maar als ik er aan denk krijg ik al zweethandjes en hartkloppingen! Het is een klein fortuintje wat ik nu heb geïnvesteerd en het is nog maar de vraag of ik ook daadwerkelijk aan werk kan komen. Ik zou als ‘freelancer’ aan de slag gaan. Het houd in dat ik door verschillende duikscholen gebeld kan worden op het moment dat zij met een zieke medewerker kampen of zoveel klanten hebben dat ze het met hun vaste staff niet aankunnen. Met mij zijn er nog een hele berg van die freelancers wat het dus moeilijk maakt om ‘uitgekozen’ te worden voor het beetje werk dat er op dit moment is. Zeker omdat ik natuurlijk weinig ervaring heb als divemaster (lees: geen ervaring, maar als ik er over na denk wordt ik weer zenuwachtig dus blijf ik volhouden dat ik een beetje ervaring heb) en nou ook niet bepaald bekend ben met het gebied waar hier gedoken word zal het lastig zijn mijn plekje als freelancer te veroveren! Ik heb dus een gok genomen iets wat ik liever vermijd zeker als er een hoge inzet vereist is, en dat is in dit geval zeker aan de orde omdat je zonder je eigen equipment al helemaal geen goed indruk maakt bij duikshops. Ik wil jullie dus vragen allemaal even een kaarsje aan te steken voor mij, sowieso is het in wintertijd gezellig om een kaarsje aan te hebben en misschien helpt het mij wel aan wat werk hahaha.

Ik heb zaterdag mijn emergency first responder opfris cursus waarbij ik nog eens een dummy mag reanimeren, altijd leuk! En zondag (als het goed is…) ga ik op mijn eerste 3 daagse live aboard. Mijn oude huisgenoot, Sam, werkt als trip leader voor een bedrijf en hij bepaald dus welke staff hij mee aan boort wilt nemen! En hij zei dat ik mee ging, er is door het bedrijf nog helemaal niets gezegd dus ik vertrouw het nog niet helemaal maar als het doorgaat zou het wel echt een perfecte start van mijn mini carrière als divemaster in de Similans zijn. Dus heb je nog een tweede kaarsje liggen??

Ook heb ik bij een dag trip agencie mijn CV afgegeven met de gedachte dat als ik nou eens pech heb bij het vinden van werk als divemaster ik ook als tourgids kan gaan werken. Nou dat is echt de grap van de eeuw geweest!! Ik heb gisteren een proef dag gehad! Maar het was de avond ervoor zo gezellig in mars bar dat ik na drie keer de bel gehoord te hebben en de shotjes die daarop volgen gedronken heb niet meer wist dat ik misschien beter niet te veel kon drinken! Dus met een dikke kater zat ik wiebelend op mijn fiets om 7 uur sochtends om een proefdag te draaien als duitse (jaja je leest het goed) tour gids! Gelukkig was er Nadine die ook daadwerkelijk duits was en sprak want anders was het een heel saaie tour geweest! We zijn naar het national park gereden een uur van khao lak. Alleen maar slinger weggetjes de bergen in, vreselijk met een kater (dat heb ik dan wel weer geleerd)! Kanoën en een olifanten trek tocht stonden op het programma. En wegens een oneven aantal duitse klanten mocht ik mee in de kano en op de olifant! Dat waren akelig stille activiteiten, wat een hell zeg en ik had echt niet gedacht dat ik zoveel moeite zou hebben met duits te praten. Het verstaan ging echt wel goed. Maar ik kreeg het maar niet voor elkaar om een gesprek te beginnen. Dus heb ik later die avond maar opgebiecht dat mijn duits niet goed genoeg is om als gids te kunnen werken. Jammer dat er hier bijna geen nederlanders komen want dat had ik zeker gekund en ook heel leuk gevonden maar in het duits is toch een beetje te hoog gegrepen…tenzij je nog een kaarsje hebt?!

Ach ja, als het hier nou allemaal in de soep loopt kan ik altijd nog richting Australië gaan. Dat heb ik ten alle tijden nog achter de hand als tweede optie dus ik ben nog niet helemaal verloren! Haha

Mijn plannen om Cambodja, Vietnam en Laos een bezoekje te brengen zullen moeten wachten tot ik klaar ben met mijn eerste jaar in Australië wanneer ik mijn spaarpot weer wat heb kunnen spekken. Dat is voor nu het ‘nieuwe’ plan in ieder geval. Wie weet hoe ik er 23 februari weer tegen aan kijk! Dat horen jullie snel genoeg!

Tot dan! Heel veel liefs

xxx

Ilse

  • 23 Januari 2014 - 12:58

    Dimph:

    Lieve Ilse,

    Met veel plezier jouw verslag gelezen, tjee meid wat 'n energie en creatief vermogen heb jij. Het schrijftalent vast van je moeder meegekregen.
    haha , ik lag dubbel toen ik las dat je zwiebelig op de fiets zat na iets teveel ingenomen te hebben.......dat had ik je wel kunnen vertellen.......ervaringen uit 'n ver verleden hihi.

    Geniet van alles wat op je pad komt en heel veel succes bij het vinden van 'n leuke job.
    Liefs vanuit 'n nat Berrege
    dimph

  • 23 Januari 2014 - 14:38

    Linda:

    Zucht .... wat een leventje heb je toch!
    Het valt me wel een beetje tegen dat je Duits niet zo goed is.
    We hadden toch altijd tóp docenten op het Roncalli .... rood harige krullebol bijv?
    Heb je daar dan écht niks geleerd ;)

    X Linda

  • 23 Januari 2014 - 20:25

    Marjolein Corbet:

    Jeetje wat een leuke verhalen en echt jij weer met al die gekkigheid!
    Nog veel plezier daar, groetjes

    Marjolein

  • 31 Januari 2014 - 10:50

    Danielle Van Der Zwan:

    3 kaarsjes - Check! Woow toch inderdaad je equipment aangeschaft, goed hoor! Als je ergens voor gaat dan de 100% anders is het verdoemd te mislukken, dus komt helemaal goed met jou, divers-ify jezelf ofzo hahahhah. Ik was in Barcalona met nieuwjaar, en ook daar telde niemand af, heeeeeeel raar in Nederland doen we dat duidelijk beter! Maar halloo hoe goed ben jij bezig, wat een professionele houding met je baantjes.. Al moest ik wel lachen met dat duits van je, misschien kan je Merel helpen ;).

    Maar hoop je nu echt snel te spreken op Skype!!
    Missen jou

  • 21 April 2014 - 13:22

    Joep:

    Met mam is de volgende dan. Haha Ilse de tour guide. Ja da was m niet echt he. Toch +1 voor het proberen. Kus.x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 20288

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 23 Augustus 2015

Wereldreis

20 Augustus 2011 - 16 Januari 2012

Eindstage Thailand

05 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Studeren in San Sebastian

Landen bezocht: